Hvad er spil planen?

Gennemse eventuelle management bog disse dage og du vil blive overrasket over antallet af begreber, der er dukket op i det sidste årti: SWOT-analyse, business proces re-engineering CRM, konkurrencemæssig fordel, analyseværktøjer, fix-it-værktøjer og måleværktøjer.

En hyppigt brugt (og overused) udtrykket er strategisk planlægning. Kig på alle mellemstore til store corporation, og vi er sikker på der er mindst en Vice President for strategiplanlægning. Hvis du virkelig tænker over det, ville det være tilstrækkeligt for at sige “planlægning” fordi planlægning indebærer, at der er nogle strategi involveret. Det ville også være tilstrækkeligt for at sige “strategizing” blot fordi det indebærer, at planlægning er involveret.

Hvad gør for god planlægning i forbindelse med forandringer?

1. må ikke bare brainstorm med teammedlemmer. Notere ideer, der er værd at gennemgå. Har du nogensinde gik ind i et rum og bemærket, at mødedeltagerne verbalizing, forsøger at snyde hinanden men ingen synes at være jotting noget? Når ideer er omtumlet, bør en person tage noter. I slutningen af dagen, hvem skal huske disse ideer som alle sagde “aha!”

Ved at sætte diskussionen ind i papir, kan teammedlemmer beslutte på det næste møde hvad spørgsmål fortjener en gentagelse diskussion.

2. organisere ideer ved at starte med grundlæggende. Her er et eksempel på, hvordan du kan organisere dine planlægning:

Spørgsmål: Hvilke specifikke ændring ønsker vi at gennemføre i kundeserviceafdelingen?

Svar: Omfatte en anden Skift for at rumme gæster fra Asien. Dette betyder, at vi har brug for folk til at arbejde fra timerne af 09: 00 til 05: 00 næste dag.

Spørgsmål: Hvor mange flere mennesker skal vi?

Svar: Lad os starte med fire og se, hvis vi skal tilføje til dette nummer.

Spørgsmål: Hvilke sprog vi ser på?

Svar: Da Kina er vores største marked, vi har brug for Mandarin og kantonesisk højttalere. Vi nok også brug for folk, der er flydende i Hindi og koreansk.

Spørgsmål: Så hvor hurtigt vi skal gennemføre denne midnat Skift?

Svar: I to måneder-at tilpasse det med vores produktlancering i Shanghai.

Spørgsmål: Hvor meget vil det koste i form af mandskab og faciliteter?

Svar: Detaljer vil følge, men ser vi på et ballpark tal på $75.000 om året.

Ved at nedbryde diskussioner i mindre komponenter, er det nemmere at identificere retning og mål, der er realistisk. Forestil dig en situation, hvor teammedlemmer sige, “vi har brug for mere kundeservice mennesker” uden at forklare hvordan, hvorfor, hvornår, hvor og hvem.

3. når oplysningerne “start-up” afregnes, tænke på eventuelle problemer og forhindringer, du sandsynligvis støder sammen med potentielle løsninger. Liste over problemer er den nemme del. De sværere opgave er jotting ned eventuelle løsninger. Lad os tage eksemplet ovenfor:

Potentielt problem # 1: vi kan være i stand til at ansætte folk, der taler disse sprog, men de har nul erfaring i kundeservice:

Mulige løsninger: (a) rekruttere dem alligevel og så uddanne dem i kundeservice, (b) Se, hvis der er personale i din Kina og Indien grene, der kan fordoble op som kunde reps c outsource kunde service midnat flytte til et land, leverandør eller (d) spørge supp Liers og distributører hvis de kan give en løsning.

Potentielt problem # 2: Management kan afvise budgettet for $75K.

Mulige løsninger: a udarbejde argumenter berettiger prisen, (b) kommer op med faktiske og forventede statistik på hvor mange mennesker fra Asien er kald eller e-mail os ugentligt at spørge om produktet, (c) hvor meget mere salg kan vi forvente hvis vi oksekød op kundeservice for at udelukkende tjene asiatiske gøre kunder, (d) en sammenligning diagram af konkurrenter, der allerede har en kundeserviceafdeling, servicering Asien og gør meget godt.

4. “just do it.” En af grundene til hvorfor en gruppe fejler ynkeligt henne ved udførelse af en plan er, at der er et element af dovenskab eller en aftagende af entusiasme, når nyhedens interesse aftager. At tage det samme eksempel ovenfor, en uge er gået og begrundelsen for at tilføje en midnat Skift sendes til forvaltningen ikke har været skrevet. Når personen tildelt til at udføre er det spurgte hvorfor, han siger, “Ã…h jeg fandt ud af at Mr. Jones er ud af byen for tre uger. Så jeg ikke har gjort det.” Hvad denne person ikke forstår er at selv om Mr. Jones er væk, han kan komme i gang med argumenterne og selv kunne sende det via e-mail til Mr. Jones. Hvorfor vente? Gør det bare!

5. vurdere din plan med jævne mellemrum. Omstændigheder kan tvinge en ændring af prioriteter, så ser på planen til enhver tid vil hjælpe dig med at afgøre, om ændringer skal foretages.

Du har brug for en plan til at arbejde med. En sund plan er en, der har fremsyn og alternativer i tilfælde af, at visse aktiviteter ikke arbejde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *